Kaislības un tikumi – Sirdsskaidrais Paīsijs Svētkalnietis

Izdevniecība EIKON laiž klajā jaunu grāmatu Sirdsskaidrais Paīsijs Svētkalietis “Garīgā cīņa”. Šī jau ir otrā grāmata no iecerētā Viedā Paīsija padomu un pamācību cikla. Darbā ir apkopoti Viedā sniegtās pamācības Svētā apustuļa Jāņa Teologa klostera mūķenāēm, kā arī viņa vēstulēs rakstītais par grēku, grēknožēlu un par to, kādam ir jābūt kristieša biktstēvam. Starecs Paīsijs vienkārša un saprotamā valodā runā par šīm kristiešiem tik nozīmīgajām tēmām.

Ceram, ka arī šī, tāpat kā iepriekšējā Gerondass Paīsija grāmata dos spēku un iedvesumu katram pašam izcīnīt savu garīgo cīņu un tuvināties nākošajai dzīvei Paradīzē.

“Visu uzlūkojot caur labo nodomu prizmu, cilvēks attīrās un pieņem Dieva Žēlastību. Bet ar ļauniem, “kreisiem” nodomiem cilvēks citus nosoda un netaisni nodara pāri, rada šķēršļus Dievišķās Žēlastības  atnākšanai, un pēc tam uzrodas sātans un viņu plosa.”

Izdevniecība EIKON turpina izdot viena no dižāko jaunāko laiku grieķu muka Stareca Paīsija Svētkalnieša darbu latviešu valodā publicēšanas.

Redzot, ka “mūsdienās grēks ir kļuvis par modes lietu”, svētā piemiņā starecs Paīsijs īpaši uzsvēra to, ka  ir nepieciešama grēknožēla un grēksūdze. “Grēknožēla un grēksūdze šodien ir nepieciešamas visvairāk,” mums teica Starecs. “Tās ir vajadzīgas tādēļ, lai sātanam atņemtu tās tiesības, ko cilvēki tam piešķīruši. Cilvēki sātanam piešķir tiesības, kā rezultātā viņš plosa pasauli.”

  1. Saskaņā ar Svēto tēvu mācību grēka pirmsākums – ir ļaunais  nodoms. Tamdēļ pamācības par nodomiem, kas ir aizgūtas no Gerondas garīgā mantojuma, mēs ievietojām šī sējuma pirmajā daļā.
  2. Grāmatas otrajā daļā tiek stāstīts par to, ka cilvēks, paciešot netaisnības un tās uztverot garīgi, no Dieva saņem milzu svētību. Bieži vien šī patiesība nav zināma pat garīgajiem cilvēkiem, kuri, sevi attaisnodami, nonāk tik tālu, ka “sacer paši savu evaņģēliju”, tādā veidā izolē sevi no Dieva, jo cilvēka patiesībai ar garīgo dzīvi nav nekā kopēja.
  3. Sējuma trešajā daļā tiek stāstīts par grēku. Grēku dēļ cilvēka zemes dzīve pārvēršas elles mocībās, bet ar garīgās cīņas palīdzību mūsu dzīve var kļūt par Paradīzi.
  4. Ceturtajā daļā tēvs Paīsijs atmasko sātaniskos spēkus, kas pasaulē uzdarbojas ar tam paklausīgo ieroču – burvju, ekstrasensu, “gaišreģu” un citu garīgi pievilto – starpniecību. Geronda uzsver, ka tumšie spēki paši par sevi ir bezspēcīgi, bet cilvēkam tie kļūst postoši tajā brīdī, kad viņš kaut kādā veidā ir smagi nogrēkojies, caur to piešķirot tiem tiesības valdīt pār sevi, un tāpēc tam uzbrūk dēmoni.
  5. Sējuma pēdējā – piektā daļa ir veltīta Grēksūdzes Noslēpumam. Starecs vērš mūsu uzmanību uz to, ka grēku piedošanai kristietim nepieciešama grēksūdze, bet drošai garīgai izaugsmei – ir nepieciešams garīgais padomdevējs. Tēvs Paīsijs skaidri nodala psihiatra praksi no biktstēva kalpošanas (bieži vien mūsdienās tie savstarpēji sajaucas) novelk treknu robežu un stāsta par paša pieredzi darbā ar cilvēku dvēselēm.
Eikon